Post-apocalyptic

(^∇^)おはよー♪ Sitter för tillfället på skolan och har multimedia, men känner mig inte så motiverad för jag har bara sovit tre timmar inatt! Så tänkte redogöra lite snabbt för ännu en av mina stora inspirationskällor!!!



Något som jag har inspirerats av under en lång tid är Post-apokalyptisk konst men också från post-apokalyptiska filmer och böcker. Det är skrämmande men vackert och fascinerande på samma gång och handlar till största del om att världen och civilisationen har gått under av någon slags katastrof. De post-apokalyptiska historierna, spelen, konsten eller filmerna utspelar sig efter katastrofen i en förfallen värld. 







Det finns lite olika tolkningar på post-apokalypsen, några är mörkare & dystrare medan andra faktiskt känns hoppfulla.





Det finns också många post-apokalyptiska filmer som exempelvis:







och självklart en av mina favorit tv-serier!



Nu ska jag gå och göra nåt vettigt, som att anmäla mig till trafikskolan!( ゚▽゚)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jordens undergång var så himla fint på de där bilderna <3

2011-05-09 @ 19:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0