First and last

Första dagen på den sista arbetsveckan! Det känns skönt, fast ändå lite tråkigt. Jag trivs verkligen på mitt jobb, personalen är jättetrevlig och de boende på äldreboendet är också väldigt härliga, sådär som något dementa kan vara. 
(^∇^)



Jag har kommit igång med att vara nyttig och har även börjat motionera! Jag åt precis en härligt syrlig frukost i form av melon och vindruvor och till det drack jag grönt te. Jag åt också två hårdbrömackor och fick ner några klunkar av drickyoghurt. Det var väldigt gott faktiskt, haha. Att bara äta nyttigt är inte tillräckligt så senare efter jobbet ska jag och min käre vän Agnes ut och ta en powerwalk. Hennes blogg hittar ni här
Känner mig jättepepp! (≧▽≦)

Tumblr är en väldigt bra sida för motivation och där kan ni bland annat hitta ''bloggar'' som ger en tips på att gå ner i vikt och hur man ska motionera på ett hälsosamt sätt.  Skinnychicks, PYH och vänner är vad som motiverar mig när jag tränar. Det är viktigt att få stöd för då blir det enklare och roligare att träna. Därför är jag väldigt glad över att Agnes samt andra av mina nära vänner också är hälsosamma nu. 



Bildkälla

Kommentarer
Postat av: Agnes

Hoho, Nu jävlar ska vi dra en lång powerwalk! :D PEPPA!!

2011-06-27 @ 13:58:14
URL: http://sumairu.blogg.se/
Postat av: Lydia

Jag medger att tumblr-bloggen "Skinnychicks" sänkte mig snarare än att peppa mig. Personligen försöker jag hitta ett hälsosamt ideal just nu, där det är okej att vara normalviktig istället för att eftersträva en perfekt kropp. :)

2011-06-27 @ 14:27:48
URL: http://agirlindark.blogspot.com
Postat av: Reo

Svar till Lydia:

Ja det är det negativa med den och det finns en del bilder som är på tjejer som jag personligen tycker är alldeles för smala. >:(

Jag strävar för tillfället efter att bli smalare på ett hälsosamt sätt genom att äta rätt och motionera lagom mycket =)

2011-06-27 @ 15:18:00
URL: http://misswednesday.blogg.se/
Postat av: Rox

Den där bloggen är thinspo, sånt som anorexisjuka tittar på och peppas att bli smalare och smalare och smalare osv. Inget att sträva efter direkt! Man ska passa sig för såna bloggar och forum, det är alldeles för lätt att ta till sig av "tips och tricks" och till slut sitter man där och blir sondmatad. Okej, nu överdrev jag, men man blir lätt påverkad av sånt.

Men att gå ner i vikt genom att vara nyttig är bra! Fast, om jag ska vara ärlig, låter din frukost inte speciellt nyttig; melon innehåller nästan bara vatten och vindruvor är mest socker. (Däremot sägs det att grönt te ökar ämnesomsättningen!! Det är aldrig dåligt hehe!) Dessutom mättar det inte speciellt bra. Havregrynsgröt med lite bär på (BJÖRNBÄR!!!!) är gott och mättar sjukt bra. (Dessutom är en portion havregrynsgröt bara 100 kcal om man nu räknar sådant hehe!) Fast jag orkar aldrig göra sånt till frukost, men förra veckan åt jag det till middag typ hela veckan haha! Mm, so delicious.

Det här blev jättemycket längre än vad jag hade tänkt mig, men ehehe... Hursomhelst, lycka till!

2011-06-28 @ 19:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0