God kväll!



Disneyfilmer är något som jag har växt upp med och som man kan säga också har format mig som person, en del av mig i alla fall. De är vackra, dramatiska, spännande och har helt underbara historier! Jag älskar verkligen de gamla traditionella tecknade Disneyfilmerna. I de nya filmerna känns det som att den gamla passionen och dramatiken inte finns kvar! Det känns som att de bara är gjorda för att få in så mycket pengar som möjligt och inte för att berätta en historia med ett viktigt budskap!!! ( ̄- ̄)

Jag skulle nog säga att mina favorit Disneyfilmer är Ringaren i Notre Dame, Skönheten och odjuret och Mulan. Tycker att de har väldigt fina budskap som att man inte ska behandla folk orättvist bara för att de är annorlunda och att man inte ska diskriminera folk för att de är av ''fel'' kön osv. 



Den enda nya animerade filmen av Disney som jag verkligen tycker om är Trassel, den som handlar om Rapunzel. Den är rolig och innehåller de där traditionella musikaliska delarna och faktiskt till min förvåning; dramatiska/ledsamma scener!!! (゜o゜) Dock så är det ju en barnfilm så man kan ju inte förvänta sig att den ska vara jättedramatisk!

I APPROVE! 
(^□^)






Good night all you crazuuh people☆!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0