(^∇^)やぁ!



Någon som har varit en stor inspirationskälla för mig i flera år är Park young hee, en koreansk ulzzang och modell för ett klädföretag vid namn Saigo.

Jag önskar verkligen att jag kunde läsa koreanska för då hade jag köpt allt i hela affären. Park young hee har en så fin stil, jag älskar hennes kläder och så ser hon jättebra ut! Hon ser faktiskt lite ut som en kille. Hon är så snygg!!! ( ´ ▽ ` )

Ulzzang är ett populärt sydkoreanskt begrepp som betyder ''best face'' eller ''good-looking'', vilket innebär att se bra ut. Ulzzangs har ofta liknande drag som stora ögon och väldigt blek hy som ofta men inte alltid beror på att de använder redigering, mycket smink, lösögonfransar & cirkellinser. Vissa är mer extrema än andra och själv tycker jag att de mer naturliga är mycket snyggare.

Många Ulzzangs plastikopererar sig i ansiktet för att se bättre ut och i vissa fall hjälper till och med deras familjer att spara ihop pengar till det. Jag tycker att det är ganska sjukt. Jag skulle inte vilja att mitt barn plastikopererade sig, speciellt inte när de är så unga och faktiskt redan ser bra ut!!! (#゚Д゚)

★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★



Självklart finns det manliga ulzzangs också!(^_-) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0