Versailles

Är överlycklig just nu! Såg just på Uppcon 11:s hemsida att ett av mina favorit Visual kei band ska komma till Uppcon och jag kommer att se dem!Gaaah!



En väldigt bra början på veckan, tihi. På tal om Uppcon så taggar jag jättemycket inför att cosplaya trots att jag inte kan bestämma mig vem jag ska cosplaya i år.

Kaito från Vocaloid var planerat men jag är fortfarande inte säker
, beror väl lite på om jag orkar sy hans kläder. Inte för att dem egentligen är speciellt avancerade...men jag är helt enkelt inte så bra på att sy. Hehe....


Kaito cosplay ^  (*___*)

Cosplay är ungefär som Halloween, man klär ut sig. Skillnaden är dock att man klär ut sig till anime eller spelkaraktärer och att man kan göra det precis när man vill. Det är troligast att man ser cosplayare i närheten av ett konvent för här i Sverige är det inte så många som cosplayar till vardags.

Crossplay kallas det när en tjej eller en kille cosplayar en karaktär av det motsatta könet.  Det är faktiskt väldigt vanligt både i Japan och här i Sverige. Många av de cosplayare jag har sett crossplayar och jag själv cosplayar bara manliga karaktärer.

Här har vi några exempel på Crossplay:




Jag avundas deras episka utseende (≧▽≦)♡ 

När jag tittar på de här bilderna blir jag bara ännu mer taggad på att cosplaya!
Jag vill börja sy nu på en gång! Blir tyvärr lite svårt då jag inte äger någon symaskin och måste åka till farmor för att kunna sy. (  ゚_ゝ゚)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0